mandag 26. juli 2010

Hennes far han var sjømann




Kjole #5 er laget av en gammel (og da MENER jeg gammel!) silkekimono jeg fikk av mormor for noen år siden, litt chiffon og litt tyll. Med denne kjolen bærer jeg litt av mormor og litt av oldefar sin historie med meg; silkekimonoen kjøpte han til henne på en av sine reiser over de syv hav. Den var fra ØSTEN som det så fint hette da, og er nok fra lenge før andre verdenskrig.
Som dere kanskje allerede har forstått, denne er heller ikke til salgs.

7 kommentarer:

  1. Denne var helt skjønn, og elsker historien bak den! <3

    SvarSlett
  2. kjære astrid!
    nå har jeg akkurat glodd mitt øye stort og vått gjennom bloggen din (fantastisk dette blogg-fenomenet!!), og jeg er helt betatt! gud, hva du får til!

    den siste kjolen din er rett ut breathtaking, både i form og farge - men ikke minst den historien den bærer! for et konsept!

    jeg legger deg til som favoritt - jeg vil se mer!!! hadde forresten vært hyggelig å sett deg in real life også - og det gjør jeg vel plutselig en dag! :) - hører rykter (fra en av disse andre fhs-snuppene..) om at du gjør vestlandsfrøken av deg!? spennende!

    uansett, takk for titten!

    stor imponert klem fra else!
    :)

    SvarSlett
  3. Finfin kjole, finfin historie!

    SvarSlett
  4. Takk dere! Så trivelige tilbakemeldinger!:-) Og ja Else, vi sees nok plutselig en dag -snart! Ingen konkrete Oslo-planer med det første, men før eller siden melder det seg en grunn, evt melder det seg kanskje en vestlandsgrunn for deg? Klem tebake du:-)

    SvarSlett
  5. Hei Astrid! :) Ville bare si at du er utrolig flink altså! :) Den rosa "kimono-kjolen" var aldeles nydelig. Kjempeimponerende! Masse lykke til! :)

    SvarSlett
  6. Enig med de over her, helt nydelig kjole. Gleder meg til du begynner å ta bestillinger:) Føler forresten det er noe kjent med det kimonostoffet...)

    SvarSlett
  7. Takk Trine og Kathrine!:D Artig å holde på når man får sånn koselig respons!

    SvarSlett